Czy uda się połączyć zarządzanie handlem, produkcją, logistyką i traceability w jednym oprogramowaniu? Taki cel postawiło AKANEA zrzeszenie producentów owoców STANOR, które jest największą grupą wchodzącą w skład francuskiej grupy producentów owoców i warzyw, Grupy Blue Whale.

Zrzeszająca 24 członków, grupa Stanor produkuje rocznie 50.000 ton jabłek i 2.500 ton kiwi. Ich produkty są sprzedawane przez Grupę Blue Whale we Francji, ale także eksportowane do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii, Portugalii, Rosji, Belgii, Holandii, Niemiec i do krajów skandynawskich.

ERP dla owocow i warzyw

W ramach projektu informatyzacji zakładu należało uwzględnić imponujące wyposażenie przemysłowe: 130 komór, 130.000 skrzyniopalet, 2 sortownice MAF i 8 linii pakujących.

Dyrektor spółki Stanor, Philippe SEGUY i jego dyrektor ds. produkcji, Franck LAGASSE, poszukiwali oprogramowania do zarządzania handlowego a także oprogramowania do zarządzania produkcją i logistyką, gwarantującego pełne traceability.

Główne cele, jakie klient postawił AKANEA podczas integracji oprogramowania w swojej firmie, były następujące:

  • Traceability: zaawansowany system, który miał sprostać wszystkim potrzebom (partie mieszane, odsort, kompletacja, …)
  • Komunikacja z wyposażeniem produkcyjnym: interfejsy z istniejącymi wagami, 8 automatycznymi etykieciarkami, sortownicą…)
  • Ręczne wprowadzanie danych miało został wyeliminowane, a wraz z nim wynikające z błędów ludzkich zbyt częste kontrole partii
  • Monitorowanie procesu handlowego: zestawienia sprzedaży i raporty analityczne kosztów
  • Automatyczny transfer zamówień i WZ (poprzez EDI) pomiędzy Stanor i firmą matką

Oprogramowanie AKANEA dla Owoców i Warzyw obejmuje całość procesów handlowych, produkcyjnych i logistycznych w zakładzie Stanor!

Program dopasowany do potrzeb klienta pozwolił odpowiedzieć na specyficzne oczekiwania Stanora w zakresie traceability i zarządzania logistyką, przy równoczesnym efektywnym zarządzaniu częścią handlową. Warunkiem sine qua non, które Stanor spełniał, jest wyposażenie zakładu w przenośne terminale i skanery WiFi umożliwiające optymalną komunikację pomiędzy wszystkimi działami.

Zgodnie z wymogami klienta w projekcie postawiono na automatyzację procesów i transfer danych pomiędzy Stanor i Blue Whale za pomocą EDI. Tym samym operacje ludzkie w zakładzie Stanor zostały ograniczone do minimum:

  • Skrzyniopalety przechodzą automatycznie przez sortownice MAF, bez konieczności ręcznego wprowadzania danych;
  • Kody kreskowe skrzyniopalet są automatycznie skanowane na liniach pakujących;
  • W czasie rzeczywistym i w sposób w pełni zautomatyzowany następuje generowanie, drukowanie i naklejanie etykiet na kartony;
  • System wykrywa automatycznie zmianę partii w kanale wodnym i dostosowuje etykietowanie;
  • Waga rzeczywista palet jest pobierana z 3 połączonych wag;
  • Transfer danych pomiędzy zakładem Stanor i firmą matką Blue Whale odbywa się poprzez system EDI (Electronic Data Interchange);
  • Zamówienia od Blue Whale są pobierane automatycznie, bez konieczności ręcznego wprowadzania danych;
  • Stany magazynowe asortymentu gotowego do sprzedaży są aktualizowane zdalnie w systemie sprzedażowym firmy matki;
  • Podczas załadunku, który odbywa się przy użyciu skanerów kodów kreskowych, w systemie generowany jest dokument WZ i automatycznie przesyłany do Blue Whale.

Dzięki modułom oprogramowania od AKANEA firmie Stanor udało się uzyskać zamierzony efekt: zautomatyzować większą część procesów, a w konsekwencji zaoszczędzić czas i móc rozwijać zakład w innych obszarach.